۱۰ریال افزایش نرخ پیامک، عیدی مجلس به بازار پیامک

تعرفه از ابتدای سال تغییر خواهد نمود.

‫با عنایت به ماده ۱۹ قانون بودجه کشوری سال ۹۴ ، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی موظف شدند، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند تا هزینه آن صرف امور بیماران، نیازمندان، بسیجیان معسر و دانشگاه پیام نور شود.

پیوست

بازار پیامک هیچگاه آرامش نداشته است و شاید علت آن را ضرب المثل ” خشت اول چون …. ” به خوبی بیان کرده باشد،

حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات بالاترین نرخ رشد و تغییر را نسبت به تمام صنایع و حوزه های مشابه دارد، لذا نمی توان انتظار ثبات داشت. اما بازار پیامک تبلیغاتی تقریبا ۱۰ ساله شده است و این عمر طولانی محسوب می شود. تقریبا چند سال پیش بود که ارائه سرشماره مشترک (شماره های غیر اختصاصی) اولین شک بزرگ را به این بازار وارد کرد، بعد از آن الزام ناگهانی شرکت های فعال در این حوزه به اخذ مجوز نشر دیجیتال!!!!!!

اوایل سال گذشته عنوان شد که تمام اطلاعات تمام مشتریان می بایست در سامانه ای مرکزی بارگزاری شود که در نوع خود یک فاجعه بود چرا که اطلاعاتی درخواست شده پیش از این از مشتریان دریافت نشده بود و شرکت ها ملزم به تماس با چندین هزار مشتری خود شدند.کاری که همچنان ادامه دار است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ مشتری هنوز اطلاعات خود را تکمیل ننموده اند.

اما تغییر نرخ پیامک همان اتفاقی بود که دیگر به هیچ وجه موجه نبود، دی ماه سال ۹۳ بود که ناگهان و بدون آمادگی قبلی همراه اول تخفیفات خود را حذف نمود تا نرخ پیامک بیش از ۲ تومان افزایش را شاهد باشد، اگرچه نگین در تمامی قراردادهای خود از سال های گذشته این افزایش را پیش بینی نموده و به مشتریان در این خصوص اطلاع رسانی کرده بود، اما این افزایش بیش از ۳۰ درصد؛ دور از انتظار بود.

اما سال ۹۳ هنوز به پایان نرسیده بود که کسری بودجه دولت هم گریبان گیر پیامک شد و مجلس بر روی هر پیامک، ۱۰ ریال عوارض مصوب نمود، مبلغی که از ابتدای سال ۹۴ می بایست گرفته شود، اما علی رغم پیگیری های شرکت های فعال در حوزه پیامک، هیچ دستور رسمی در این خصوص ارائه نشد تا اینکه در اردیبهشت۹۴ ناگهان نامه ای به دست ما رسید مبنی بر ۱۰ ریال افزایش تعرفهف که از ابتدای سال برای شرکت ها محاسبه خواهد شد! این امر تقریبا تمام فعالان بازار را به واکنش واداشت{۲}، چرا که در طول فروردین ماه و چند روز اول اردیبهشت میلیون ها پیامک ارسال شده بود و گرفتن این هزینه از مشتریان بسیار سخت می نمود. لذا هنوز شرکت های تامین کننده ترافیک تصمیم واحدی در این خصوص نگرفته اند. به عنوان مثال:

سرشماره ۱۰۰۰ در نرخ پیامک های ارسال شده پیش از نامه مزبور تغییری نخواهد داد.اما سرشماره ۳۰۰۰ قصد ارسال صورت حسابی جداگانه برای پیامک های ارسالی طی فروردین ماه تا کنون را دارد، و برخی دیگر مانند ۵۰۰۰۴ هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ ننموده اند.

نگین ضمن ابراز تاسف از این موضوع، در راستای تحمیل کمترین هزینه به کاربران خود، فعلا از تاریخ ۹۴/۰۲/۱۳ ؛ ۱۰ ریال افزایش را محاسبه نموده و برای پیامک های ارسال شده تا کنون، منتظر اعلام نظر قطعی سرشماره مربوطه خواهد بود تا پس از تعیین تکلیف مطابق سیاست های آن عمل نماید.

 

 

منبع:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931204000222

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>